Samen sterker worden

De kracht van samen sterker worden.

Kom in je KR8 is een programma voor groepen. Samen met 8 tot 10 groepsgenoten werken aan vergroten van (veer)kracht is effectief, leerzaam en vooral ook erg leuk!

Het programma is effectief én leuk voor deelnemers, maar ook voor programmabegeleiders. Een KR8-groep heeft een vaste samenstelling, dus je leert elkaar écht kennen. Er ontstaat een band met elkaar. Dat leidt er regelmatig toe dat groepsgenoten met elkaar afspreken en zelfs tot vriendschappen.

Natuurlijk is het in het begin een beetje spannend om aan een groep deel te nemen. Hoe zijn de andere deelnemers? Pas ik wel in de groep? Al snel leert de groep elkaar goed kennen. Er ontstaat vertrouwen om ook moeilijke onderwerpen met elkaar te bespreken. Dat is heel waardevol. Ook het begrip, de erkenning en de herkenning die men bij elkaar vindt, is heel fijn. Deelnemers leren veel en krijgen meer inzicht in zichzelf en hun situatie. Zo worden deelnemers tijdens het Kom in je KR8-programma sterker en weerbaarder.

Tijdens het programma leer je hoe je mentaal en lichamelijk weer beter in balans kan komen. Daarnaast is er ook veel aandacht voor praktische onderwerpen als je woonsituatie, omgaan met geld, contact met anderen, gezond eten, voldoende bewegen, ontspanning en slaap, gezonde en minder gezonde gewoontes, zingeving (hobby, studie, (vrijwilligers)werk, of iets anders waar je energie van krijgt).

In wekelijkse groepsbijeenkomsten wordt stap voor stap gewerkt aan het persoonlijke In je KR8-plan. Deelnemers krijgen meer inzicht in krachten en kwetsbaarheden. Er wordt gesproken over zingeving en toekomst en er wordt gewerkt aan persoonlijke doelen. Eerst kleine doelen en verder in het programma aan grotere doelen. Het programma wordt na ongeveer een half jaar afgesloten met het persoonlijke In je KR8-plan.

Terug